Dailininko Jurijaus Grigorovičiaus albume – kino kolegų pagarba ir kukli ekskursija po jo kūrybos pasaulį
“Didžiųjų motinų studija” išleido vilniečio dailininko Jurijaus Grigorovičiaus (Jurij Grigorovič) kūrybos albumą - katalogą.
Dailininko Jurijus Grigorovičiaus kūryba tampriai susijusi su pastarųjų dviejų dešimtmečių lietuvių kinu. J. Grigorovičius dirbo dailininku Š. Barto filmuose “Trys dienos”, “Namai”, “Laisvė”, kartu su V. Navasaičiu kūrė “Kiemą”, padėjo A. Juzėnui atkurti dingusį Vilnių “Vilniaus gete”, kartu su A. Stoniu lipo į “Paskutinį vagoną”. Dailininko filmografijoje - apie 20 kino filmų.
J. Grigorovičius yra vienas iš nedaugelio kino dailininkų-profesionalų, mat dailininko diplomą jis įgijo 1990 m. baigęs studijas Visasąjunginiame valstybiniame kinematografijos institute Maskvoje.
Katalogo sudarytojas – kino režisierius Audrius Juzėnas. Įžanginiame žodyje jis rašo: “Žavi, akimirka, sustok,” – pagalvoji kaskart peržengdamas šio menininko dirbtuvės slenkstį. Ir kiekvieną kartą vis kitaip atsiveria šio revoliucionieriaus ir reformato, demokrato ir diktatoriaus sau bei savo kūriniams pasaulis”.
Kataloge publikuojamos tik trys dešimtys dailininko darbų, iš daugybės sukurtų per du dešimtmečius. Tai savarankiškos tapybos drobės ir filmavimų metu piešti darbai, eskizai istoriniam filmui “Margiris” (režisieriaus Š. Barto ir rašytojo M. Ivaškevičiaus projektas), kt.
Kataloge publikuojamos dailininko gyvenimo ir kūrybos datos – grupinės ir personalinės parodos, filmografija, apdovanojimai.
Leidinyje galima paskaityti taupių, bet prasmingų J. Grigorovičiaus minčių apie režisierių, su kuriais jis dirbo, kūrybą, įsimintinas vietas ar peizažo žanrą. Darbai ir vos vienu sakiniu apibūdinamos gyvenimo ir kūrybos vietos (dailininkas gimė Kazachstane, mokėsi Ukrainoje ir Dagestane, o Baltarusiją vadina vieta, kur yra jo šaknys) atskleidžia įdomios biografijos, turtingo vidinio pasaulio menininko portretą.
J.Grigorovičiaus, kaip filmavimo aikštelės kolegos, savybes leidinyje formuluoja Audrius Stonys:
“Jura nešaukia, nemojuoja kumščiais, nebando dominuoti ar primesti. Jis savo tiksliomis pastabomis, spalviniais eskizais, kūrybišku, nuosekliu, atkakliu darbu tarsi tiksliais teptuko potėpiais “katalizuoja” visą kūrybinę grupę”.
Nuotraukose - dailininkas Jurijus Grigorovičius dirbtuvėje, "Ekskursantės" filmavimo metu su režisieriumi Audriumi Juzėnu (3); eskizas istoriniam kino filmui "Margiris".